Ezt a tömegkommunikációs modellt 1974-ben alkotta meg Hieber, Ungurait és Bohn.
A koncentrikus kör modell
A koncentrikus körök modelljében középpontban a kommunikátor, a kódoló forrás és a külső körök egyikében a befogadó (hallgatóság) közönség - köztük szerepelnek a tömegkommunikáció szempontjából legfontosabb elemek.
A modellalkotók a kapuőri szerepen túl három új elemet vezettek be a regulátor, szűrő, erősítés fogalmát.
1. A kapuőr az a személy aki, megállíthat vagy módosíthat egy, a közönség felé tartó üzenetet (pl. az olvasószerkesztő és hírszerkesztő egyaránt kapuőri feladatokat lát el)
2. A regulátorok olyan tényezők, amelyek a tömegkommunikációs üzeneteket át alakítják, vagy újraformálják, mielőtt azok elérnék a közönséget. (Ide tartoznak olyan társadalmi kezdeményezések, amelyek révén szabályozni lehet a média üzeneteket. Például a reklámkódex, vagy a Gerbner által létrehozott Kulturális Környezetvédő Program.)
3. A szűrők (filterek) az üzentek megformálására használt kódok és szimbólumok rendszerét jelenti. Megkülönböztetnek információs, fizikai (pl. fáradtság) és pszichikai (vegetarianizmus) filtereket.
4. A médiaerősítés folyamata során a tömegkommunikáció bizonyos témáknak és személyiségeknek státuszt kölcsönöz pusztán azáltal, hogy említést tesz róluk. A státuszjog pozitív és negatív hatású egyaránt lehet.