Cél
Megismertetni a kommunikációs iskolák csoportosítási lehetőségeinek változatait.
Elsajátíttatni a kommunikációt egyszeri vagy folyamatos aktusként felfogó csoportosítási formáit, betekintést adni a kommunikációt mint folyamatot vizsgáló irányzatokba, bemutatni a folyamat és a szemiotikai kommunikációs iskola irányzatait.
Tartalom
I. Csoportosítási lehetőségek
1. A kommunikációs iskolák csoportosítási lehetőségei
A) A kommunikációt egyszeri, vagy folyamatos aktusként fel-fogó csoportosítás
2. Tranzakciós kommunikációs modellek
3. Az interakciós modell
B) A kommunikációt mint folyamatot vizsgáló iskolák
4. A kultivációs iskola
5. A participációs iskola
6. A rituális modell – Carey James W. 1992
C) A kommunikációs kutatás folyamat és a szemiotikai irányzatai
7. A folyamat és a szemiotikai iskola
8. A legjelentősebb kommunikációs iskolák és modellek