3.6. Az alapérzelmek és a média
A felvételen a meglepődés alapérzelmet láthatjuk különböző médiaszereplők részvételével.
9. Hivatkozás: A törzsanyagot kiegészítő források URL: http://www.online.rtlklub.hu/keszatveres/
A Kész átverés és a Nem a te napod című műsorok képviselik napjainkban valóságshow műfajt. A manapság oly népszerű programok ennél sokkal több érzelmi reakciót közvetítenek a nézők számára. Egyfajta aszimmetrikus intimitás jelenség erősödésének vagyunk részesei, melynek során egyre jobban ismerünk egyes embereket, akiknek mi teljesen idegenek vagyunk. E műsorokban szereplő személyek érzelemmutatói sarkítva jelennek meg, a média szerkesztési elvei révén, melyek az alábbiak:
a résztörténések kiragadása-felnagyítása
- történések hiányában sokszor mesterkélt életképek alkotása
- a perszonalizáció révén valakit mindig a középpontba állítanak
- a bemutatást versenyszerűvé téve, kívánják az izgalmat fokozni
- és legvégül a botrány-teremtés, botrányszerű bemutatás
A valóságshow műsorok ma már nemcsak a televízióban hanem az Interneten is jelen vannak.
10. Hivatkozás: A törzsanyagot kiegészítő források URL: http://valosagshow.linkcenter.hu/
A robotok „arcán" is próbálnak arckifejezéseket produkálni. Az alábbi ábrán a düh, a meglepetés, a félelem, az öröm, a nyugalom, és az érdeklődés érzelemmutatóit próbálták megalkotni a fejlesztők. A képen Kismet névre keresztelt emberi tulajdonságokkal is rendelkező robot érzelmei láthatók, melyet a MIT laboratóriumban fejlesztetek ki. Tekintsük meg a videófelvételt az alábbi oldalon.
11. Hivatkozás: A törzsanyagot kiegészítő források URL http://www.ai.mit.edu/projects/kismet/Kismet.QT3-56-7.5f.mov