3.6. Az alapérzelmek és a média

A felvételen a meglepődés alapérzelmet láthatjuk különböző médiaszereplők részvételével. 

9. Hivatkozás: A törzsanyagot kiegészítő források URL: http://www.online.rtlklub.hu/keszatveres/

A Kész átverés és a  Nem a te napod című műsorok képviselik napjainkban valóságshow műfajt. A manapság oly népszerű programok ennél sokkal több érzelmi reakciót közvetítenek a nézők számára. Egyfajta aszimmetrikus intimitás  jelenség erősödésének vagyunk részesei, melynek során egyre jobban ismerünk egyes embereket, akiknek mi teljesen idegenek vagyunk. E műsorokban szereplő személyek   érzelemmutatói sarkítva jelennek meg, a média szerkesztési elvei révén, melyek az  alábbiak:

a résztörténések kiragadása-felnagyítása

  • történések hiányában sokszor mesterkélt életképek alkotása
  • a perszonalizáció révén valakit mindig a középpontba állítanak
  • a bemutatást versenyszerűvé téve, kívánják az izgalmat fokozni
  • és legvégül a botrány-teremtés, botrányszerű bemutatás

A valóságshow  műsorok ma már nemcsak a televízióban hanem az Interneten is jelen vannak.

10. Hivatkozás: A törzsanyagot kiegészítő források URL: http://valosagshow.linkcenter.hu/

A robotok „arcán" is próbálnak arckifejezéseket  produkálni. Az alábbi  ábrán a  düh, a meglepetés, a félelem, az öröm, a nyugalom, és az érdeklődés érzelemmutatóit  próbálták megalkotni a fejlesztők. A képen Kismet névre keresztelt emberi  tulajdonságokkal is rendelkező robot érzelmei láthatók, melyet a MIT laboratóriumban fejlesztetek ki. Tekintsük meg a videófelvételt az alábbi oldalon.

11. Hivatkozás: A törzsanyagot kiegészítő források URL http://www.ai.mit.edu/projects/kismet/Kismet.QT3-56-7.5f.mov