4.1.2. A médiakommunikáció jelensége és változatai
A médiakommunikáció olyan szerkezetet jelöl, a hol a közlési folyamat közvetítetté válik. Ebben az értelemben túlléphetünk az idő és a tér korlátain, azaz a távolságot és az időt legyőzve tér- és időutazást végezhetünk. A médiumok alkalmazása révén megszűnik a szemtől szembeni forma.A mediális kommunikációnak két típusát különböztetjük meg egymástól: a tele- és a tömegkommunikációt. A média egy jelentős többlettel egészíti ki az informatikát: az információkereséssel, az előállítással, a terjesztéssel és a kritikus értékeléssel, válogatással. Az üzleti életben ma már a személyközi kommunikációt szervesen kiegészítik az interaktív médiakommunikációs eszközök.
A médium és a média fogalma
A médium közönséggé szervezi az egymással kapcsolatban nem lévő heterogén tömeget, csoporttá alakítja a legkülönbözőbb társadalmi helyzetű, világnézetű, műveltségű, lakhelyű, korú, érdeklődésű embereket - az üzenet maga állítja elő közönségét.
Média: a tömegkommunikációs eszközök és intézmények összessége
Nyomtatott média: könyvek, újságok, magazinok, ingyenes reklámújságok, katalógusok, tájékoztatók, szakkiadványok, hirdető táblák, óriásplakátok
Elektronikus média:kábel, műhold, teletext, videotext, adatbankok, mozi, videokazetták,lemezek, rádió, televízió, online média

A személyközi kommunikáció közvetlen emberi kommunikáció.
| |
A humán kommunikáció csak face to face közlési forma.
| |
Az indirekt kommunikáció rendszerint spontán megnyilvánulás.
|