3.9. A mozi helye a médiában
A film és rajta keresztül a mozi is médium. A film „a társadalom kommunikációs folyamatainak azon formája, melynek során az információ a forrástól szakemberek által feldolgozva, technikai közvetítők révén jut el az emberek kisebb nagyobb csoportjaihoz, a nagyközönséghez.” 66 Az intézmény pedig, amely – a mozifilm esetében – feldolgozott formában bocsátja ki az információt, a mozi. A kommunikáció, csakúgy, mint a legtöbb tömegkommunikációs eszköznél is, egyoldalú.
A film minden más szempontból is egyenrangú a modern korban keletkezett kommunikációs eszközökkel, így a sajtóval, rádióval és a televízióval. Sőt, az utóbbit a film származékának tekintjük.
A mozizás csoportos tevékenység és sehol máshol nem gyűlik össze ennyi különböző társadalmi réteg, hogy együtt örüljön, izguljon és nevessen, mint a moziban. Moziba menni program, amit meg kell tervezni és szervezni. Az ember rákészül, hogy kimozduljon otthonról, társaságba.
66: Gálik Mihály (Budapest,1998): Médiagazdaságtan 1-2.Aula Kiadó.