Az oktatás és a technológia viszonya
Az oktatás és a technológia viszonya nem olyan egyértelmű, mint sokan gondolnák a technofil táborból. Az infokommunikációs technológia szerepét ezen a területen, a fejlődésnek ebben a fázisában jelentősen befolyásolja az is, mit tartunk kívánatosnak a tanítás, az oktatás, a felnőttképzés területén.4 A infokommunikációs eszközök kibontakozóban lévő, emergens technológiák. Elterjedésük, szerepük elsősorban a társadalom fogadókészségétől függ ("interpretive flexibility").5 Különböző technikai eszközök a legkülönbözőbb módon használhatók fel. Például a webes video streaming segítségével közvetíthetik izgalmas interaktív szimulációkat, esettanulmányokat, vagy konvencionális „beszélő fej” előadásokat is. Jelenleg az egész internet oktatási szempontból az értelmező flexibilitás fázisában van, és nem tudhatjuk, mi lesz a szerepe néhány év múlva.
4 Brent, Doug: Teaching as performance in the electronic classroom. First Monday, volume 10, number 4, 2005.
5 Pinch and Bijker: The social construction of facts and artifacts (1987; 1984).
4 Brent, Doug: Teaching as performance in the electronic classroom. First Monday, volume 10, number 4, 2005.
5 Pinch and Bijker: The social construction of facts and artifacts (1987; 1984).

[Az e-learning megvalósításának egy lehetséges formája]
Networkshop 2005 Konferencia