Az e-learning stratégiai szerepe

Az e-learning okztatási szerepe a jövőben nem egyszerűen és nem elsősorban e-tananyagok készítését jelenti. Akár a stratégiaformálás magasabb szintjeiről indulunk ki, akár intézményi fejlesztési programról van szó, nyilvánvaló: rendszerszemlélettel, fejlesztési modelleket és jövőképeket alkotva lehet csak továbblépni. Az e-learningben rejlő lehetőségek realizálásához el kell távolodni a hagyományos oktatási/képzési paradigmától. Az IKT akkor használható igazán hatékonyan, ha a tanulás testreszabott és autonóm tevékenységgé válik. Tudatosítani kell: teljes körű, rendszerszintű átalakulás/átalakítás szükséges, amelynek egyik kulcs eleme a nagy transzformációs potenciállal rendelkező infokommunikációs technika.  Azt is tudatosítani kell az intézményvezetőkben, hogy a jó példák, bevált megoldások, stratégiai modellek, kész fejlesztési programok egyszerű átvétele és az intézmény addigi működéséhez illesztése már nem elegendő. Minden intézménynek saját jövőképet, és ehhez illeszkedő „e-learning” fejlesztési programot kell kialakítania.