Az e-learning perspektívái - médium vagy módszer

Médium vagy módszer?

Az e-learning perspektíváiról szólva különösen óvatosnak kell lennünk, hiszen olyan új fejlemény lehetőségeinek mérlegeléséről van szó, amelynek előtörténete rövid, jelene forrongó és változó. Összegzésünket két fókuszpont köré csoportosítjuk. Először a technika és a pedagógiai módszertan tanulási eredményességet befolyásoló szerepének szakmai megítéléséről szólunk.

A módszertani kérdések kulcs szerepet játszanak az online képzések eredményes bevezetésében. Ennek ellenére az e-learning fejlesztések során igen gyakran háttérbe szorulnak a szoftvertechnikai megoldások, a kurzus adminisztráció problémái és a marketing mögött. Az új technológiák fejlesztői és lelkes hívei hajlamosak azt hinni, hogy elegendő az eszközök, szoftverek beszerzése, gyakran elfeledkeznek az implementáció személyi feltételeiről, többek között a fejlesztéshez illetve tanításhoz szükséges komplex kompetencia- rendszerről. A „technofil” attitűdök ellensúlyaként formálódott „technofób” ellentábor az új technológia szerepét a tanítási-tanulási folyamatban erősen másodlagosnak tartja.

[Médium vagy módszer]