Az e-learning perspektívái - jövőtrendek

Jövőképek- jövőtrendek

Összegzésünket másik fókuszpontja az informatizált, elektronikus oktatás jövőbeli szerepének megítélésére irányul.

Az e-learning gyűjtőfogalommal jelölt információtechnológiai és pedagógiai lehetőségek, fejlesztési programok, szándékok az oktatás és a felnőttképzés fejlesztésének meghatározó, stratégiaformáló erejét jelentik. A stratégia – per definitionem – jövőre irányuló komplex érték, cél - és irányrendszer. A jövő – természeténél fogva – sokféleképpen elképzelhető. Az oktatásra, tanulásra, felnőttképzésre vonatkozó jövőkép kvázi konszenzusos, és számtalan formában nyert már kifejezést. A konszenzus egyik erős eleme, hogy a jövőben az egész rendszer alapvetően meg fog változni. Megváltozik, egyrészt; mert régóta tudjuk, hogy megérett a változtatásra és meg akarjuk változtatni, másrészt; mert olyan technológiai-társadalmi erők vannak kibontakozóban, amelyek megváltoztatják (Bonk, 2004). Valóban alapvetően megváltozik? Mindennek meg kell változnia? Ha nem: mi, milyen mértékben változik? Minden küszöbön álló vagy folyamatban lévő változás egyformán szükséges és pozitív? Ha nem, hogyan tudnánk a kívánatost erősíteni, elterjeszteni és gyorsítani, és a negatívat elkerülni, megakadályozni?

Szabványok, keretrendszerek, technológiák 

https://nws.niif.hu/ncd2004/docs/ehu/041.pdf