A helyes médiumválasztás fontossága
Az ezzel ellentétes pozíció megfogalmazója Robert Kozma, aki szerint az egyes médiumok sajátos szimbólum rendszere, eltérő szimbólum feldolgozó kapacitása különbözőképpen hat a tanulók mentális modelljeinek kialakulására, illetve ezek módosulására.2 Véleménye szerint a megfelelő médiumok kiválasztása nagyon is lényeges a tanulás eredményességét illetően, mert a tanulási folyamat különböző aspektusait a különböző médiumok kognitív szempontból releváns jellemzői befolyásolják. Úgy gondolja, hogy médium és módszer merev szétválasztása sem indokolt, mivel bizonyos módszerek el sem képzelhetők, meg sem valósíthatók megfelelő médiumok híján. A technikai médiumokat helytelen a tanítási módszerek passzív szállító közegének (media as conveyors of method) tekinteni, médium és módszer együttesen járul hozzá tanuló tudáskonstrukciójának elősegítéséhez.
2 Kozma, R. B. (1991). Learning with media. Review of Educational Research, 61(2), 179-212.
2 Kozma, R. B. (1991). Learning with media. Review of Educational Research, 61(2), 179-212.

[Robert Kozma]