3.3. Ergonómiai szempontok

Mivel az ergonómia a munkahelyzet, a hatékonyság és biztonság, az emberi munka minőségi összetevőivel foglalkozik, a felhasználó komfortérzetén kívül gondolni kell arra is, hogy minimális, sőt sokszor előzetes számítógépes ismeret nélkül tájékozódjon a programban. A jó multimédiás programban a felhasználó könnyen lapozgathat az oldalak között. Az ergonómia az általános tervezési elvekkel, látvánnyal (képernyőelrendezés és színek) és a beavatkozásokkal (interakciókkal) egyaránt foglalkozik.

A tervezési alapelv, hogy minden képernyőnek és hangüzenetnek könnyen érthetőnek és oktatási szempontból hatékonynak kell lennie.

  • A képernyőtervezés során a képkomponensek (szöveg, szín, állókép, animáció, videó) összhangját, kiemelő, figyelemfelhívó jellegét kell szem előtt tartani.

  • Az alapvető interakció stílusok tervezéskor mindig tartsuk szem előtt a felhasználók tevékenységét, ismerjük és vonjuk be őket a fejlesztési folyamatba.

 

5. videó: Az ergonómiai szempontok fontosságáról szóló nézetek bemutatása 

 

A tartalom és üzenettervezés kiemelt szempontjai:

  • A célközönség számára megfelelő, értelmezhető tartalmat kell közölni

  • Kerüljük a terjengősséget

  • A mondanivaló legyen hiteles, szakszerű és kellően tagolt

 

4. animáció: A tartalomés üzenettervezés kiemelt szempontjai