3.3. Ergonómiai szempontok
Mivel az ergonómia a munkahelyzet, a hatékonyság és biztonság, az emberi munka minőségi összetevőivel foglalkozik, a felhasználó komfortérzetén kívül gondolni kell arra is, hogy minimális, sőt sokszor előzetes számítógépes ismeret nélkül tájékozódjon a programban. A jó multimédiás programban a felhasználó könnyen lapozgathat az oldalak között. Az ergonómia az általános tervezési elvekkel, látvánnyal (képernyőelrendezés és színek) és a beavatkozásokkal (interakciókkal) egyaránt foglalkozik.
A tervezési alapelv, hogy minden képernyőnek és hangüzenetnek könnyen érthetőnek és oktatási szempontból hatékonynak kell lennie.
-
A képernyőtervezés során a képkomponensek (szöveg, szín, állókép, animáció, videó) összhangját, kiemelő, figyelemfelhívó jellegét kell szem előtt tartani.
-
Az alapvető interakció stílusok tervezéskor mindig tartsuk szem előtt a felhasználók tevékenységét, ismerjük és vonjuk be őket a fejlesztési folyamatba.
A tartalom és üzenettervezés kiemelt szempontjai:
-
A célközönség számára megfelelő, értelmezhető tartalmat kell közölni
-
Kerüljük a terjengősséget
-
A mondanivaló legyen hiteles, szakszerű és kellően tagolt