3.7. Az individuális és társas-közösségi hálózatalapú médiumok

Egy tengeren túli szerző, Richard Bailey az 1980-as évekig a tömegkommunikációs (nyomtatott és sugárzott), majd a digitális eszközök megjelenése hatására a médiumok sokaságáról, majd a személyes médiumoknak az individualizáció jelenként megjelent blogoszférára épülő (Me Média) korszak különbözteti meg.35 Ezt a csoportosítást folytatta a közösségi We media36 kora Bowman és Willis felfogásban, akik ezzel az új média hálózatos, közösségi jellegét emelik ki. Ez a fejlődés megfelel a taneszközök ötödik generációjának (Szűcs).37 A szerző azokat az interaktív kapcsolatot megteremteni képes taneszközöket sorolta ide, amelyek lehetővé teszik a tanuló számára a folyamatos visszacsatolást saját maga és a számítógép között. Ennek révén a számítógép programjaival és kiterjedt hálózati struktúrájával olyan interaktív tanulási környezetet teremt, amely egyidejűleg több emberi érzékszervre irányul és cselekvésre késztet.

 

 

35: Baily, Richard : PR and new media [elektronikus dokumentum]
http://prbooks.pbworks.com/PR-and-new-media

36: Bowman, Shayne - Willis, Chris (2003): We Media. Media Center at The American Press Institute. Stanford California, [elektronikus dokumentum]
http://www.campbelllaird.com/

37: Szűcs, P.: Technológiai fejlődés és az oktatástechnika értelmezésének változása. In: Benedek András - Nováky Erzsébet - Szűcs Pál: Technológiai fejlődés az oktatásban című kiadványban. Tankönyvkiadó, Budapest, 1986.