Hogyan érvényesül a modularitás a tananyag tartalmakban?
Ez a technológiailag indokolt eljárás a tanulási tartalmakra vonatkozó új szemléletet von maga után. A korábbi egységes, nagy ívű, csupán fejezetekre tagolt tananyagokat olyan 2-15 perces rövid egységekre tagolják, amelyek önállóan is megállják a helyüket, és többféle módon szervezhetők nagyobb tartalmi egységekbe. Az újrahasznosítható tanulási objektum „diszkrét kis egység, amely önállóan vagy többedmagával összekapcsolva lehetővé teszi az adott helyzetben és időpontban szükséges és elegendő tudás megszerzését (just in time/case learning, just enought learning). A tanulási objektum szabvány szerint leírt jellemzői alapján (metadata) a tanuló ki tudja választania a számára leginkább releváns tanulási objektumokat, esetleg többféle médium formátumból személyes tanulási stílusának és preferenciáinak megfelelően válogatva.” 5
5 Frank L. Greenagel: The Illusion of e-Learning: Why We Are Missing Out on the Promise of Technology. http://www.league.org/publication/whitepapers/0802.html
5 Frank L. Greenagel: The Illusion of e-Learning: Why We Are Missing Out on the Promise of Technology. http://www.league.org/publication/whitepapers/0802.html