Az e-learning és a hagyományos oktatás kapcsolata

Az e-learning és a tradicionális oktatással komplementer viszonyban is lehet. Ebben az esetben a tananyag, a kurzus teljes áttervezése történik meg, azzal a céllal, hogy a rendelkezésünkre álló információ- és kommunikációtechnikai eszköztár felhasználásával a képzés eredményessége és a képző intézmény/szervezet hatékonysága növekedjen.  Ilyenkor a hagyományos tanítás-előadás-képzés szerkezet nem marad változatlan, hiszen a személyes tanár-tanuló kapcsolatot részben az elektronikus interaktív tananyag helyettesíti. Aszerint, hogy a megmaradt személyes találkozások (képzési órák, előadások) változatlanok maradnak vagy módosulnak, a blended learningnek két formája különböztethető meg.
3.1 Helyettesítő blended learningről beszélünk akkor, ha a megmaradt személyes tanár-tanuló találkozások tartalmi és módszertani szempontból változatlanok maradnak.
3.2 Átalakító, transzformatív  blended learningről pedig akkor beszélünk, ha a megmaradt személyes tanár-tanuló találkozások (órák, szemináriumok, előadások) tartalmi és módszertani szempontból átalakulnak.


Alternatív blended learning