Az e-learning fogalom elterjedése az Európai Unióban
2000. március 9-én az Európai Bizottság akkori kulturális és oktatási ügyekért felelős tagja ismertette az eLearning kezdeményezést. Ekkor az e-learning még tágabb összefüggésrendszerben jelenik meg, egymáshoz lazán kapcsolódó normatív elvárások összefoglaló fogalmaként. Ez az átfogó, szélesebb körű értelmezés magában foglalja az oktatási rendszereknek az új IKT hatására történő átalakítását és a tanulás számítógépes integrációját. Az e-learning az oktatás hagyományos formáival szembeni alternatívaként jelenik meg. Jelentésmezejébe beletartozik a jövőirányultság, és megítélése nem elsősorban a mai teljesítőképessége, hanem a jövőbe vetített lehetőségei alapján történik. Innen vezethető le a hagyományos oktatási gyakorlatot átformáló hatásának feltételezése is. Az eLearning kezdeményezés a következő elérendő célokat jelölte meg: az IKT iskolai implementációjának elősegítése, a digitális írástudás terjesztése, új tanulási kultúra kialakítása, széleskörű hozzáférés biztosítása a tanulási lehetőségekhez, jó minőségű elektronikus tartalmak stb.
E-learning - az oktatás jövőjének tervezése
http://europa.eu.int/comm/education/programmes/elearning/comen.pdf

[EU comis]

[EU elearning ]