4. A kapcsolódó tartalmak meghatározása
A kapcsolódó tartalmak meghatározása során a multimédia egyes moduljait kapcsoljuk össze egymással, mintegy mátrixelvet alkalmazva. Meg kell határozni az összekapcsolt fogalmakat, az utalásokat, visszautalásokat, a menüpontokhoz történő kapcsolódásokat stb. Itt fontos megjegyezni, hogy logikailag, didaktikailag és ergonómia szempontból úgy kell megszervezni a tartalmat, hogy az a felhasználóban ne váltsa ki azt az érzést, hogy véletlenszerűen, cél nélkül barangol (vész) el az elektronikus tananyagban. Meg kell határozni az összekapcsolt fogalmakat, az utalásokat, a menüpontokra történő kapcsolatokat és vissza.
A navigációt segítő információ az egyes képernyőoldalak valamelyik szegélye közelében helyezkedjen el. Jelezve legyen, hogy mi a fejezet vagy alfejezet címe, vagy az aktuális témakör.
Idézi: NÁDASI . In: Oktatástechnológia II. (szerk.: OROSZ SÁNDOR). 32. o.