KOMMUNIKÁCIÓELMÉLET – KOMMUNIKÁCIÓS ISMERETEK
MA szint
TARTALMI ÁTTEKINTÉS
- BEVEZETÉS A KOMMUNIKÁCIÓ ELMÉLETÉBE
I.. LECKE A KOMMUNIKÁCIÓ FOGALMÁNAK ÉRTELMEZÉSEI
- A) A kommunikáció korszakai és fogalma
- A KOMMUNIKÁCIÓ FOGALMÁNAK MEGKÖZELÍTÉSE
- A KOMMUNIKÁCIÓ FOGALMÁNAK ÉRTELMEZÉSE – A PALO ALTO-I ISKOLA
- A KOMMUNIKÁCIÓ FOGALMÁNAK ÉRTELMEZÉSE KÜLÖNBÖZŐ TUDOMÁNYÁGAKBAN
- A KOMMUNIKÁCIÓ ÉS ÉRZÉKELÉS
- A KOMMUNIKÁCIÓ MEGHATÁROZÁSA – BUDA BÉLA SZERINT
- A KÖZLÉSI FOLYAMATOK KIMENETELE, VÁLTOZATAI
- A RICHARDS-FÉLE KOMMUNIKÁCIÓS MODELLEK
- AZ INTERAKCIÓ ÉS A KOMMUNIKÁCIÓ
- BARNLUND POSZTULÁTUMAI A KOMMUNIKÁCIÓRÓL
- A MÉDIÁLIS, KÖZVETETT – KÖZVETÍTETT KOMMUNIKÁ-CIÓ
- A MÉDIAKOMMUNIKÁCIÓ JELENSÉGE ÉS VÁLTOZATAI
- A MÉDIAKONVERGENCIA JELENSÉGE
Kérdések
II.. LECKE A KOMMUNIKÁCIÓ FOLYAMATA, JELLEMZŐI, ALAP-TÉTELEI
- A KOMMUNIKÁCIÓ ÉS AZ INFORMÁCIÓELMÉLET FOGA-LOMRENDSZERE
- A KOMMUNIKÁCIÓS FOLYAMATOK OSZTÁLYOZÁSA
- A PALO ALTO-I ISKOLA ALAPTÉTELEI
- A KOMMUNIKÁCIÓ DINAMIKAI ALAPELVEI
- A KOMMUNIKÁCIÓ TOVÁBBI JELLEMZŐI
- A KOMMUNIKÁCIÓS JELENSÉG ISMÉRVEI
- A KÉTSZEMÉLYES KOMMUNIKÁCIÓ AZ ÁLTALÁNOS
- A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI
- A KOMMUNIKÁCIÓ ÉS AZ INFORMÁCIÓFELDOLGOZÁS
- B) A nem verbális viselkedés eredetének a vizsgálata
- AZ EMBERI ARCKIFEJEZÉSEK BIOLÓGIÁJA
- AZ EVOLÚCIÓS MAGYARÁZAT
- A BELSŐ KÓDRENDSZERŰ CSOPORTOK VIZSGÁLATA (EKMAN, FRIESEN)
Kérdések
III. LECKE A KOMMUNIKÁCIÓ KUTATÁSA
- A kommunikációkutatás interdiszciplináris kapcsolatai
Az emberi kommunikáció pragmatikája
- A KOMMUNIKÁCIÓS ELMÉLETEK HÉT TRADÍCIÓJA
- AZ EMBERI KOMMUNIKÁCIÓ KUTATÁSI MÓDSZEREIRŐL
- A KOMMUNIKÁCIÓ FILO- ÉS ONTOGENEZISÉNEK VIZSGÁLATA
- A NYELV ÉS A BESZÉD LÉLEKTANA
- A JEL- ÉS GESZTUSBESZÉD LEÍRÁSA ÉS VIZSGÁLATA
- AZ ÉRZELMEK ÉS INDULATOK KIFEJEZÉSÉT KUTATÓ IRÁNYZATOK
- A PSZICHOANALÍZIS ADALÉKAI A KOMMUNIKÁCIÓ KUTATÁSÁHOZ
- A MEGISMERÉSI FOLYAMATOK ÉS A KOGNITÍV PSZICHOLÓGIA
- A KOMMUNIKÁCIÓ ELMÉLET KUTATÁSÁNAK 4 CSOPORTJA GRIFFIN ALAPJÁN (OLVASMÁNY)
Kérdések
- A KOMMUNIKÁCIÓS ISKOLÁK CSOPORTOSÍTÁSI LEHETŐÉÉGEI
- A KOMMUNIKÁCIÓS ISKOLÁK CSOPORTOSÍTÁSI LEHETŐSÉGEI (Táblázat)
- 1. TRANZAKCIÓS KOMMUNIKÁCIÓS MODELLEK
- 2. AZ INTERAKCIÓS MODELLEK
- 3. A KULTIVÁCIÓS ISKOLA
- 4. A PARTICIPÁCIÓS ISKOLA
- 5. A RITUÁLIS MODELL – CAREY JAMES W. 1992
- A FOLYAMAT ÉS A SZEMIOTIKAI ISKOLA
- A LEGJELENTŐSEBB KOMMUNIKÁCIÓS ISKOLÁK ÉS MODELLEK
Kérdések
- LECKE. AZ ÁLTALÁNOS ÉS SZEMÉLYKÖZI MODELLEK
- Interdiszciplináris (személyközi és telekommunikációs) aspektusok
- ARISZTOTELÉSZ RETORIKAI FELFOGÁSA
- SHANNON-WEAVER MODELLJE – A HÍRADÁSTECHNI-KAI MODELL (1947)
- RUESCH AND BATESON, – FUNCIONÁLIS (KÚP) MO-DELL (1951)
- NEWCOMB – A TÁRSADALMI KOMMUNIKÁCIÓS MODELL (1953)
- SCHRAMM ÉS OSGOOD MODELLJEI (1954 -1961)
- JACOBSON – A NYELVI MODELL (1960)
- BERLO – INTERPERSZONÁLIS TRANZAKCIÓS S-M-C-R MODELL (1960)
- DANCE – A SPIRÁL MODELL (1967)
- WATZLAWICK, BEAVIN, JACKSON MODELLJE (1967)
- BECKER MOZAIK MODELLJE (1968)
- BARNLUND TRANZAKCIÓS MODELLJE (1970)
- HORÁNYI – A KOMMUNIKÁCIÓS CSELEKVÉS MODELLJE (1975)
- ROBERTS – BARKER – A SZEMÉLYEN BELÜLI KOMMUNIKÁCIÓS MODELLJE (1987)
- J. WHEATLEY – FRAKTAL MODELLJE (1992)
Kérdések
- LECKE. A TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓS MODELLEK
- A kommunikáció tömegkommunikációs modelljeiről
- LASSWELL TRANSMISSzIÓS MODELLJE (1948)
- WHITE – KAPUŐR VIZSGÁLATAI (1950)
- SCHRAMM, W. – TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓS MODELLJE (1954)
- KATZ ÉS LAZARSFELD KÉTLÉPCSŐS MODELLJE (1955)
- GERBNER, G. KOMMUNIKÁCIÓS MODELLJE (1956)
- WESTLEY ÉS MACLEAN – TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓ MO-DELL (1957)
- MALETZKE – A TÖMEGKOMMUNIKÁCIÓ MODELLJE (1963)
- HIEBER, UNGURAIT ÉS BOHN – A TÖMEGKOMMUNI-KÁCIÓ KONCENTRIKUS KÖR MODELLJE (1974)
- MOLOTCH ÉS LESTER – ÖSSZEVONT TÖMEGKOMMU-NIKÁCIÓS MODELL (1974)
- A TÖMEGKOMMUNKÁCIS MODELLEK ÖSSZEFOGLALÁSA
Kérdések