2. Tartalom

Ebben a fejezetben az alkalmazott kommunikációs formák közül a közvetlen a közvetett kommunikáció ismérveit fejtem ki. Először az üzleti kommunikáció sajátosságait mutatom be. Az üzleti kommunikáció: a hír üzleti célú áramoltatása gazdasági, üzleti környezetben. Ezek után rendszerezem a közvetlen és közvetett kommunikációs formákat. Bemutatom a kommunikáció szintjeit: a személyen belüli, intraperszonális kommunikációt, a személyek közötti, interperszonális kommunikáció a kommunikációt, a csoportkommunikációt és a tömegkommunikációt. Leírom, hogy a verbális kommunikáció a nyelvből - mint általános jelrendszerből - és ennek alkalmazásából, a beszédből és az írásból áll. A nem verbális kommunikációs formák megerősíthetik, gyengíthetik, helyettesíthetik, ellentmondhatnak, kiegészíthetik, hangsúlyozhatják vagy szabályozhatják a közlendőnket. Fontosnak tartom, hogy kitérjek a jel- és gesztusbeszéd leírására és vizsgálatára. Vázolom a Palo Alto-i kommunikációkutató iskola jellemzőit, a metakommunikáció szerepét, ill. a hatásos kommunikációt és annak akadályait.