A prezentációtervezés szakaszai

A prezentációkészítésnél a multimédiához hasonlóan el kell különíteni a tervezés szakaszát és a kivitelezést.

Az ötlettől a szinopszison át a forgatókönyvírásig terjed. Ebben a részben el kellett dönteni, hogy a prezentáció megvalósításához melyik médiakomponens a legmegfelelőbb az adott tartalomhoz, a leghatékonyabb, leggazdaságosabb közléséhez. Ebben a fázisban kell elkészíteni a forgatókönyvet. Ennek a formai tartalmi ismérveire nagy gondot kell fordítani. A második szakaszban elő kell állítani a médiumokat (hang, kép) majd konvertálni a számítógépes feldolgozáshoz. Figyelembe kell venni az egyes médiumok kommunikatív hatékonyságát. (milyen üzenettartalmakat hordoznak, milyen műfaji sajátosságokkal rendelkeznek). A konvertálás során alkalmassá tettük az egyes médiumokat a számítógépes feldolgozásra. Az utolsó szakaszban történik a slide elkészítése, majd az anyag kipróbálása és végül az adatok rögzítése CD-n vagy floppyn. A kipróbálás, tesztelés során a produkciót sokoldalúan értékelik.

1) Tervezési, előkészítés szakasz
2) A prezentációban szereplő diák részletes megtervezése
3) A prezentáció részeinek megalkotása
4) A prezentáció tartalommal történő össze hangolása, tesztelése
A tervezési előkészítés szakasza a témaválasztás ötletétől, a célközönség igényeinek a figyelembe vételén keresztül a szóbeli és a diasor összehangolásával zárul.