Az e-learning lehetőségrendszere - számítógéppel segített tanulás

Adattárolás

A számítógéppel segített tanítás és tanulás lehetőség-spektruma a multimediális számítógépnek az alább felsorolt, jellemző tulajdonságain alapul:

A számítógépekbe épített és a hozzájuk csatlakoztatható adattároló eszközök kapacitása már elérte azt a mértéket, amely a tanulási folyamat számára releváns információk tetszőleges mennyiségét teszi hozzáférhetővé, illetve rögzíthetővé. Ez a karakterisztika nem alapvetően új, csupán egy biológiai korlát átlépésének „végkifejlete”, vagyis az emberi emlékezetet kiegészítő „külső szimbolikus tárak” létrehozásával megjelent lehetőség teljesnek tűnő kiaknázása. A számítógépben tárolható, kijelzőjén megjeleníthető az eddig felhalmozott, „külső emlékezeti mezőkben” 1 tárolt információ-univerzum tetszőleges eleme.  Az ehhez a karakterisztikához kapcsolódó új minőség a számítógép adatfeldolgozó, műveletvégző tulajdonságának köszönhető, az adatok tetszőleges szempontok szerinti gyors előkeresésében, összekapcsolásában, elemzésében és az eredmények prezentálásában mutatkozik meg.

1 A „külső szimbolikus tár” illetve „külső emlékezeti mező” fogalmakat Merlin Donald vezette be, magyarul is megjelent könyvében: Donald, M: Az emberi gondolkodás eredete. Budapest, Osiris Kiadó, 2001.

[Adattárolás]