2002-ben az Országos Közoktatási
Intézet (OKI) közvélemény-kutatást folytatott a magyarországi felnőtt lakosság
körében. A felmérésben többek között azt is vizsgálták, hogy a megkérdezettek
szerint hogyan kellene oktatni azokat a diákokat, akiknek képességei, nevelési
igényei eltérnek az átlagtól. Az alábbi ábrák azt mutatják be, miként oszlottak
meg a válaszok a különböző tanulásszervezési módokat illetően. A második
ábra azt részletezi, hogy a különböző iskolai végzettségűek hogyan vélekednek
e kérdésről.
A Közoktatás a közvéleményben (2002) c. kutatás ábráit
közli: Cs. Czahesz Erzsébet – Radó Péter: Oktatási egyenlőtlenségek
és speciális igények, in: Halász G. –Lannert J. (szerk.) Jelentés a
magyar közoktatásról 2003, Budapest, OKI), p. 371.