2. Felhasznált és javasolt irodalom az oktatáselmélet és - technológia tantárgyhoz
BALLÉR, E. (1978). Tantervelmélet és tantervi reform. Tankönyvkiadó, Budapest 115 l.
BÁNÁTHY, B. (1978). Instructional Systems. Lear Siegler, Inc./Fearon Publishers, Belmont, California, 106 p.
BARKER, P., KING, T. (1993). Evaluating interactive multimedia coursware - a methodology. In: Computers and Education. 21. No. 4. 307-319 p.
BÁTHORY, Z. (1976). Feladatlapok szerkesztése, adatok értékelése. Országos Oktatástechnikai Központ, Budapest, 106 l.
BERTALANFFY, L. von (1950). The theory of open systems in physics and biology. Science 111, 23-29 l.
BLOOM, Bert:. S., et al. (1956). A Taxonomy of Educational Objectives, Handbook I. The Cognitive Domain. Lengmans, New York. 268 l.
BLOOM, E. S., (1976). Human Characteristics and School Learning. McGraw-Hill
BRUNER J. R. (1966). Toward a Theory of Instruction. Harward University Press, Cambridge, Massachusetts.
DALE, R. (1969). Audiovisual Methods in Teaching. The Dryden Press Inc. Hinsdale, Illinois. 719. l.
DAVIES I. K. (1971). The Management of Learning. McGraw-Hill Book Company, London. 256 l.
DAVIES, I. K. (1976). Objectives in Curriculum Design. McGraw-Hill Book, Maidenhead England. 77 l.
Dewey, J. (1912): Az iskola és a társadalom. (Fordította és bevezetővel ellátta: dr. Ozoray Frigyes. Bp., 1912.)
Falus Iván (2003): Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó. Bp., 2003.
FALUS, I. et al. (1989) A pedagógia és a pedagógusok. Akadémiai Kiadó. Budapest 214 l.
FALUS, I., NÁDASI, A., SUBA, I., TOMPA, K. VÁRI, P. (1977). Oktatócsomagok készítése és értékelése,
Forgó Sándor (2009) A tudástranszfer lehetőségét támogató IKT technológiák, In:Nádasi András (szerk.) (szerk.)Agria Media 2008 Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás és ICI-8 Nemzetközi Informatikai Konferencia: WEB 2.0 a hatékony e-learning alapú oktatás.város?, Magyarország, 2008.10.27-2008.10.28. EKF Líceum Kiadó, pp. 49-56. Kiadvány: EKF Líceum Kiadó
Forgó, S.: A multimédiás oktatóprogramok minőségének szerepe a média-kompetenciák kialakításában, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 12.: (7-8.) pp. 69-77.
GAGNÉ, R. M., BRIGGS, L. J. (1974). Principles of Instructional Design. Holt, Rinehart and Winston, New York, 212-213 l.
Hortobágyi Katalin (1991): Projekt kézikönyv. ALTERN füzetek
JOÓ, A. et al (1980). TECHNISYST - a gimnáziumi technika tantárgy audiovizuális információhordozó rendszere. OOK, Budapest, 102 l.
Kagan, S. (2001): Kooperatív tanulás. Önkonet Kft. Bp.
Kilpatrick, W. H. (1918): A projektmódszer (Fordította: Mayerné Zsadon Éva)
KISS, Á. (1973). A tanulás programozása. Tankönyvkiadó, Budapest, 367 l.
Kis-Tóth Lajos (2001) Médiainformatika. A multimédia oktatástechnológiája (társszerző) Eger, Líceum Kiadó
Kovátsné Németh Mária (2008): A projektoktatás mint a fenntarthatóság oktatási stratégiája. In.: A tanítás-tanulás hatékony szervezése. Educatio. Bp. 2008. 176-184.o.
KÖNYVES TÓTH, E. - MEGYESI, L. - MOLNÁR, I. (1994) Egy multimédia oktatóprogram metodikai és pszichológiai elemzése. In: Média Kommunikáció, 1994/6-7-8. sz., OMIKK, Budapest, 37-41. l.
MAGER, R. F. (1975). Preparing Instructional Objectives, Fearon Publishers, Inc. Belmont, California, 6 l.
Nádasi A. (1996) Tanszermúzeum - Muzeális értékű tanszerek katalógusa CD-ROM-on, (Szerk. Jáki L. és Nádasi A.) Budapest, ELTE- OPKM, 650 Mb.
Nádasi A. (2003) A Ratio Educationis és a taneszközök., In: A 225 éves Ratio Educationis : Emlékülés az OPKM-ben / szerk. Jáki László. Bp. : OPKM, 2003., pp. 56-64
NÁDASI, A. (1981). Tantervfejlesztés és oktatástechnológia. Audiovizuális Közlemények, No. 6. 366-370 l.
NAGY, S. (1982). Az oktatástechnológia a neveléstudomány rendszerében. OOK, Veszprém, 50 l.
OKTATÁSTECHNOLÓGIA, Ed. FALUS, (1980). Tankönyvkiadó, Budapest, 192 l.
OOK, Veszprém 128 l.
OROSZ, S. (1985). Oktatástechnológia II. (Nádasi, A.: Médiatervezés, 1. fejezet.) OOK, Veszprém, 6-22. l.
ParkhursT, H.: A Dalton-terv. Tankönyvkiadó, Bp., 1982.
Pedagógiai Lexikon I.-III. kötet. Keraban Könyvkiadó, Budapest, 1997.
ROHONYI, A. (1982) Oktatás és technológia - A pedagógiai technológia kialakulása. OOK, Veszprém, 180 l.
SKINNER, B. F. (1968). The Technology of Teaching. Appleton-Century-Crofts, New York.
SKINNER, B. F. (1973). A tanítás technológiája. (fordította Nagy Imre) Gondolat, Budapest, 248 l.
TOMPA, K. (1995). Jelentés a magyar közoktatásról - 4.4.5. fejezet (HALÁSZ, G. - LANNERT, J. szerk.) Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 111. l.
TOMPA, K. (1980). Az oktatócsomagok tervezésének és alkalmazásának didaktikai kérdései. (Bölcsészdoktori disszertáció) ELTE BTK, 135 l.
Ajánlott és javasolt információs portálok | |
![]() |
![]() |
http://www.iot.hu/
|
http://www.oki.hu
|
![]() |
|
![]() |
|
http://www.opkm.hu/
|
http://opac.opkm.hu/
|