Multimédia megjelenése
A multimédia megjelenése
A multimédia megjelenése új szakterületek és szakmák kialakulását is elindította. Ennek következtében a közeli jövőben a munkerőpiacon meg fog nőni a kereslet a multimédia szakemberei iránt.
A hagyományos analóg rendszereket felváltják a digitális alapon működő eszközök, a digitalizáció révén lehetőség nyílik a tartalmak egymástól független kezelésére.

[Multimédiás oktatóprogramok 1]
Az utóbbi idők legnagyobb fejlődést hozó programja az Sulinet[1] program, amelynek eredménye, hogy az ország iskoláinak jó részét jó minőségű számítástechnikai gépparkhoz juttatta, ill. biztosította az internetes csatlakozást, majd megkezdődött a tartalomfejlesztés. Ez a tény pedig a számítástechnika amúgy is dinamikus fejlődése mellett az oktatásban még inkább előtérbe helyezi a számítógépet az oktatási médiumot más médiummal szemben.
A számítástechnikai eszközöket jelenleg úgy használhatjuk ki leginkább, ha ismerjük és megfelelően használni tudjuk a multimédia által nyújtott lehetőségeket. Ahhoz, hogy ezt megtehessük, szükségünk van elméleti és gyakorlati ismeretekre egyaránt, amelyek elsajátítása igen összetett feladat lehet. Ennek szellemében tagolódik tananyagunk is.
[1] Vizsgálatok szerint a pedagógusok az iskolákba került CD-ROM-ok és az Interneten hozzáférhető digitális tananyagokat kevesen ismerik és még kevesebben használják rendszeresen.
Az alábbi ábrán egy olyan új IKT eszközt láthatunk, amelynek használata forradalmasíthatja az oktatást. A tábla érintésérzékeny felülettel rendelkezik, számítógépes környezetben működik. A tanár az előre elkészített objektumokat a tanulókkal együtt konstruktívan képes használni.

[A multimédia megjelenése]