Multimédia megjelenése

A multimédia megjelenése

A multimédia megjelenése új szakterületek és szakmák kialakulását is elindította. Ennek következtében a közeli jövőben a munkerőpiacon meg fog nőni a kereslet a multimédia szakemberei iránt.

A hagyományos analóg rendszereket felváltják a digitális alapon működő eszközök, a digitalizáció révén lehetőség nyílik a tartalmak egymástól független kezelésére. 


[Multimédiás oktatóprogramok 1]

Az utóbbi idők legnagyobb fejlődést hozó programja az Sulinet[1] program, amelynek eredménye, hogy az ország iskoláinak jó részét jó minőségű számítástechnikai gépparkhoz juttatta, ill. biztosította az internetes csatlakozást, majd megkezdődött a tartalomfejlesztés. Ez a tény pedig a számítástechnika amúgy is dinamikus fejlődése mellett az oktatásban még inkább előtérbe helyezi a számítógépet az oktatási médiumot más médiummal szemben.

A számítástechnikai eszközöket jelenleg úgy használhatjuk ki leginkább, ha ismerjük és megfelelően használni tudjuk a multimédia által nyújtott lehetőségeket. Ahhoz, hogy ezt megtehessük, szükségünk van elméleti és gyakorlati ismeretekre egyaránt, amelyek elsajátítása igen összetett feladat lehet. Ennek szellemében tagolódik tananyagunk is.

[1] Vizsgálatok szerint a pedagógusok az iskolákba került CD-ROM-ok és az Interneten hozzáférhető digitális tananyagokat kevesen ismerik és még kevesebben használják rendszeresen.

Az alábbi ábrán egy olyan új IKT eszközt láthatunk, amelynek használata forradalmasíthatja az oktatást. A tábla érintésérzékeny felülettel rendelkezik, számítógépes környezetben működik. A tanár az előre elkészített objektumokat a tanulókkal együtt konstruktívan képes használni. 




[A multimédia megjelenése]