Az audiovizuális és multimédiás szemléltetés

Az audiovizuális és multimédiás szemléltetés

A hagyományos audiovizuális szemléltetés a többféle információhordozó különböző lejátszó készülékeket igényel. Az információk analóg formában állnak rendelkezésre, így a szükséges tartalmak kombinálása, egymásba fűzése csaknem lehetetlen volt. Az egyes részinformációk kötött szekvenciája következtében a bemutatni kívánt információrészlethez nehéz és időigényes hozzáférni. A hagyományos médiumok didaktikai szempontból értelmes, egyidejű kombinációja pedig körülményes és időrabló.
A multimédia áttörést jelent a számítástechnika és a kommunikáció világában, mert teljesen új és hatékony információterjesztési módot tesz lehetővé. Ez hat az oktatásra is, mert új lehetőségeket teremt a tanulási környezet kialakításában. Az új programok nemcsak lehetővé teszik, hanem el is várják a tanuló aktivitását, a tanulási folyamatban résztvevő kezébe adják, és megkövetelik a tanulási folyamat irányítását, szabályozását és folyamatos kontrollját. A multimédia-technika különösen alkalmas az aktív tudás elsajátítását megkönnyítő, ún. kognitív médiák kifejlesztésére.


[Hagyományos szemléltetés]