Óravázlat elkészítésének szempontjai
Az alábbiakban bemutatjuk, hogy konkrét óravázlat elkészítésénel milyenszempontokat kell szem előtt tartani, milyen módszertani segédleteket, tananyagokat és elemi tanulási egységeket nyújtson a pedagógusok és a tanulók számára, amelyeket felhasználhatnak a
elektronikus oktatási anyagokkal kapcsolatban.
Tantárgy: …………………………….
Témakör: ……………………………..
Téma: …………………………………
Óra típusa: ……………………………
Tanár: …………………………………
Osztály:……………………………….
Fejlesztési (nevelési, oktatási, képzési) célok pl.:
1. Logikai kompetencia fejlesztése
2. Szövegértési kompetencia fejlesztése
3. Kooperativitás fejlesztése.
Szemléltetés:
Interaktív tábla, térkép, munkalap, táblázatok, interaktív feladat, PPT diák.
Módszerek, tevékenységi formák pl.:
Egyéni megfigyelés, szövegfeldolgozás, csoportos megbeszélés, tanári magyarázat, frontális, egyéni csoportmunka, pármunka, kiscsoportos, tanári irányítással.
Eszközök pl.: Számítógép + internet szükséges az órához!
SDT, interaktív adatbázis, CD, Online feladatlap, hagyományos könyv, stb.
A tartalom és az órai tevékenység módszerei, tevékenységi formái
I. Motiváció
II. Korábbi ismeretek aktivizálása
1. Részellenőrzés, visszacsatolás
III. Új ismeretek feldolgozása
1. Célkitűzés, problémafelvetés
2. Ellenőrzés, visszacsatolás
IV. Összefoglalás
Kérdések, feladatok
V. Értékelés
elektronikus oktatási anyagokkal kapcsolatban.
Tantárgy: …………………………….
Témakör: ……………………………..
Téma: …………………………………
Óra típusa: ……………………………
Tanár: …………………………………
Osztály:……………………………….
Fejlesztési (nevelési, oktatási, képzési) célok pl.:
1. Logikai kompetencia fejlesztése
2. Szövegértési kompetencia fejlesztése
3. Kooperativitás fejlesztése.
Szemléltetés:
Interaktív tábla, térkép, munkalap, táblázatok, interaktív feladat, PPT diák.
Módszerek, tevékenységi formák pl.:
Egyéni megfigyelés, szövegfeldolgozás, csoportos megbeszélés, tanári magyarázat, frontális, egyéni csoportmunka, pármunka, kiscsoportos, tanári irányítással.
Eszközök pl.: Számítógép + internet szükséges az órához!
SDT, interaktív adatbázis, CD, Online feladatlap, hagyományos könyv, stb.
A tartalom és az órai tevékenység módszerei, tevékenységi formái
I. Motiváció
II. Korábbi ismeretek aktivizálása
1. Részellenőrzés, visszacsatolás
III. Új ismeretek feldolgozása
1. Célkitűzés, problémafelvetés
2. Ellenőrzés, visszacsatolás
IV. Összefoglalás
Kérdések, feladatok
V. Értékelés

[Foglalkozás struktúra]