Célrendszer

A Nemzeti Alaptanterv által is kiemelt kompetenciaterületek a következők:
• szövegértési-szövegalkotási kompetenciák
• logikai kompetenciák
• szociális kompetenciák
• környezeti-életviteli kompetenciák
• életpálya-építési kompetenciák

Más megfogalmazásban a kompetencia területek:
• a szövegértési-szövegalkotási,
• matematikai,
• idegen nyelvi (angol, német, francia, magyar mint idegen nyelv),
• és az IKT (informatikai és médiahasználati),
valamint az EU támogatási politikájában kiemelt célként megjelenő, a leghátrányosabb helyzetben lévők felzárkóztatása szempontjából szintén kulcsfontosságú
• szociális,
• életviteli és környezeti kompetenciák, illetve az életpálya-építési kompetenciák.

I. Módszertani cél: (alkalmazkodás, diszpozíciós képességek fejlesztése, emlékezet, észlelés, feladatmegoldó, figyelem, gondolkodási képességek fejlesztése, gondolkodási műveletek, grammatikai képességek fejlesztése, helyesírási képesség, irányított tanulás, írásképesség, képzelet, kommunikációs képességek fejlesztése, konfliktuskezelés, logikai gondolkodás, non-verbális, önálló tanulás, önellenőrzés, önmotiválás, problémamegoldó, szociális képességek fejlesztése, tanulási önismeret, tanulási önszabályozási képességek, verbális)


II. Módszer: (beszámoló, beszámoltatás, beszélgetés-vita, csoportjáték, csoportos, demonstráció, egyéni, elemzés, ellenőrzés-önellenőrzés, értelmezés, érvelés, feleltetés, gyakorlás, gyűjtőmunka, írásos, játék, kérdve kifejtés, készségfejlesztő játék, kikérdezés, kiselőadás, komplex művészi értékű megnyilvánulás, kutatómunka-megfigyelés, mimetikus játék, mimetizálás-dramatizálás, önálló hipotézisalkotás, páros, produktív szövegalkotás írásban és szóban, referátum, rendezvényeken, számolásos, szerepjáték, szereplés, színjáték, szituációs gyakorlat, szöveges, tanári ell., utánzó játék, véleménykifejtés versenyeken)

III. Módszertani színtér: (kötelező tanórai, tanórán kívüli, választható tanórai)

IV. Módszertani munkaforma:
(differenciált csoportmunka, egyéni munka, egyénre szabott, frontális osztálymunka, kooperatív csoportmunka, projekt, részben egyénre szabott)

V. Módszertani tevékenységi forma:
(adatkeresés, adattárak használata: adatbázis, adattárak használata: könyv, alkotás, becslés, csoportos, didaktikai szöveg, egyéni elemzés, előadói, gyűjteménykezelés, írott, ismeretterjesztő szöveg, képletek, kísérletek elvégzése, kísérletek, lényeg kiemelés, médium feldolgozás, memorizálás, mennyiségek mérése, mérés-kísérletezés, példamegoldás, publicisztikai szöveg, számítások, szépirodalmi szöveg, szerkezeti tagolás, tájékozódás időben, tájékozódás térben, tájékozódás térben-időben, tárgyi vázlatírás)

VI. Módszertani ellenőrzésmód
(formatív felmérés, irásbeli számonkérés, kiselőadás, projekt munka, szóbeli számonkérés, szummatív felmérés, temazáró)


Foglalkozások tagozódása