A multimédia tervezése és kivitelezése
A multimédia tervezése és kivitelezése
A multimédia kivitelezéséhez szükséges ismeretek az oktatástechnológiai, médiainformatikai ismeretek, kompetenciák birtokában lehetségesek. A 80-as években kialakult nézetet felidézve NÁDASI ANDRÁS így ír erről : „Az oktatástechnológiai szemlélet kialakulásához és a pedagógia egészében történő meggyökerezéséhez az audiovizuális technika, a programozott oktatás, a tömegkommunikációs médiumok, multimédia-rendszerek és a számítógépes oktatás kínálta lehetőségek adják az egyik indítékot.”
Természetesen az oktatástechnológia nemcsak ezekből a lehetőségekből táplálkozik, hanem az oktatáselmélet, a tanuláslélektan, az oktatás¬gazdaságtan, az informatika és a szervezéstudomány eredményeit is megkísérli hasznosítani az eredményes tanulás feltételrendszerének kialakításához.”
A multimédia oktatóprogramok azonban nem helyettesítik, hanem kiegészítik az oktatásban használt tankönyveket.
A médiákon keresztül történő információátadás – ezen belül is leginkább a multimédia-készítés egyik legnagyobb előnye – hogy egy jól átgondolt tervező munka előzheti meg. Ennek a tervező munkának is megvannak a jól elhatárolható lépései, melyeket betartva a legeredményesebb lehet a munkánk. A tervezés során sosem nem feledkezhetünk meg arról, hogy mi az oktatóprogram célja, kiknek szánjuk, és mennyire hatékony a tananyag.