A képernyőoldalak (storyboard) meghatározása

Az alkalmazás látványát a képernyőoldalak kialakítása során néhány fontos szabály figyelembe vételével kell kialakítani pl. rugalmasság, könnyű megtanulhatóság, biztos célelérés. Ezek a műveletek még kézi rajzok formájában történnek.
1. A tervezési elvek betartásakor a hatékonyság érdekében fontos a megjelenítés. Ezért minden képernyőnek könnyen érthetőnek, vonzónak és oktatási szempontból hatékonynak kell lennie affektív és kognitív szempontból.
2. A képernyő tervezésekor a képkomponensek (szöveg, szín, állókép, animáció, videó) összhangját, kiemelő, figyelemfelhívó jellegét kell szem előtt tartani.
Videojeleneteket akkor alkalmazunk az állóképeknél, ha több információt hordoznak. A személyes megszólítás eszköze is, de a narrátor folytonos megjelenése unalmassá is válhat. Fontos, hogy a képi és hang általi közlések erősítsék egymást.
3. Az alapvető interakció lehetőségei: billentyű alapú, grafikus közvetlen interakció, nyelv (parancs vagy szöveg) alapú interakciós formák. Általános alapelvek, hogy tervezéskor mindig tartsuk szem előtt a felhasználók tevékenységét, ismerjük és vonjuk be a felhasználókat (vagy azok képviselőit) a fejlesztési folyamatba.
4. A képernyőüzeneteket– úgy tervezzük meg, hogy az adekvát elemek mindig egyforma méretben és a képernyő ugyanazon részében jelenjenek meg.
5. A navigációs mezőket lehetőleg a lap alján megfelelő logikai sorrendben helyezzük el.
6. Videofelvételek és animációk elsősorban figyelemfelhívó szereppel bírnak..

A képernyő elrendezése a fontosabb arculati elemekkel