A forgatókönyvírás részei
A forgatókönyvírás során a célkitűzések birtokában le kell írni a fejezetek tartalmát, meg kell határozni a multimédia lefolyási struktúráját, el kell készíteni mindent, ami a technikai forgatókönyvvel van kapcsolatban. Meg kell határozni az egyes modulok közötti kapcsolatot, logikai, didaktikai és ergonómiai szempontokat figyelembe véve.
Az általános célok és követelmények tisztásakor a tartalomelemzés alapján el kell dönteni, hogy milyen tudásszerkezetet kívánunk megvalósítani.
A kognitív (értelmi neveléssel összefüggő) célok az észleléssel, felismeréssel, megértéssel, ítéletalkotással, következtetéssel kapcsolatosak.
Az affektív (érzelmi-akarati cselekvéssel összefüggő) célok az attitűdöket, emóciókat, a méltányolást, elfogadást és az értékelést fedik le.
A pszichomotoros (mozgástanulással összefüggő célok megvalósítása során mozgásos készségek (írás, gépírás, mozgásos tevékenység, tánc, sport) kialakítását kívánjuk megvalósítani az alkalmazás során.
A három céltartomány nem határolható el élesen egymástól, hiszen amikor gondolkodunk, egyben érzelmeket is átélünk, és mozdulatokat is kifejtünk. Azt is mérlegelni kell, hogy a célok meghatározásakor a tartalmat milyen szinten kívánjuk megkövetelni.
A kognitív tanuláselmélet a kognitív folyamatokat (pl. tapasztalatok megjelenítésének, a belátás és az elvárások szerepét) kiemelő tanuláselmélet. A mechanisztikus jellegű inger-válasz és a megerősítési elméletektől eltérő tanuláselmélet. Tárgya megismerés, a kognitív folyamatok feltárása.
Mivel a multimédia elsősorban kognitív média, az alábbiakban az értelmi tevékenységekre vonatkozó rendszert mutatjuk be. (Bloom) Ismeret, megértés, alkalmazás, analízis, szintézis, értékelés
Bloom az értelmi tevékenységekre vonatkozó rendszere. In. Oktatástechnológia II. 48. o. OOK. Veszprém 1985. Szerk.: Orosz Sándor
Az általános célok és követelmények tisztásakor a tartalomelemzés alapján el kell dönteni, hogy milyen tudásszerkezetet kívánunk megvalósítani.
A kognitív (értelmi neveléssel összefüggő) célok az észleléssel, felismeréssel, megértéssel, ítéletalkotással, következtetéssel kapcsolatosak.
Az affektív (érzelmi-akarati cselekvéssel összefüggő) célok az attitűdöket, emóciókat, a méltányolást, elfogadást és az értékelést fedik le.
A pszichomotoros (mozgástanulással összefüggő célok megvalósítása során mozgásos készségek (írás, gépírás, mozgásos tevékenység, tánc, sport) kialakítását kívánjuk megvalósítani az alkalmazás során.
A három céltartomány nem határolható el élesen egymástól, hiszen amikor gondolkodunk, egyben érzelmeket is átélünk, és mozdulatokat is kifejtünk. Azt is mérlegelni kell, hogy a célok meghatározásakor a tartalmat milyen szinten kívánjuk megkövetelni.
A kognitív tanuláselmélet a kognitív folyamatokat (pl. tapasztalatok megjelenítésének, a belátás és az elvárások szerepét) kiemelő tanuláselmélet. A mechanisztikus jellegű inger-válasz és a megerősítési elméletektől eltérő tanuláselmélet. Tárgya megismerés, a kognitív folyamatok feltárása.
Mivel a multimédia elsősorban kognitív média, az alábbiakban az értelmi tevékenységekre vonatkozó rendszert mutatjuk be. (Bloom) Ismeret, megértés, alkalmazás, analízis, szintézis, értékelés
Bloom az értelmi tevékenységekre vonatkozó rendszere. In. Oktatástechnológia II. 48. o. OOK. Veszprém 1985. Szerk.: Orosz Sándor

[Az oktatási célrendszerhez tartozó tevékenységek]